VR Očala 2018-07-06T13:54:33+00:00

VR-očala

Obstaja vse večje število naprav in aplikacij za virtualno resničnost, ki jih lahko raziščete. VR očala, vr daljinski upravljalniki in tudi vr kamere.
Do nedavnega je bila virtualna resničnost nekaj, kar je bilo prisotno le v znanstveni fantastiki in različnih tehnoloških zgodbah. To sega vse do leta 1935. Takrat je Ameriški pisatelj znanstveno fantastičnih zgodb, Stanley G Weinbaum v kratki zgodbi po imenu Pygmalion’s Spectacles opisal nekaj, podobnega virtualni resničnosti.

“A poslušajte – film, ki daje en vid in zvok. Recimo, da zdaj dodam še okus, vonj celo dotik, če vaše zanimanje prevzame zgodba. Recimo, da naredim tako, da ste v zgodbi vi. Govorite s sencami, te pa vam odgovarjajo in namesto da bi bila igra na zaslonu, je ta zgodba o vas. Vi pa ste v njej. Bi to resnično bile sanje?«

Tehnologi si morda še vedno prizadevajo vplesti tudi vonj in okus, a Albert Ludwigov »magični spektakel« je srhljivo napovedal trenutni pomen naprav za 360-stopinjske igre, videe in virtualne svetove.

Vse, odkar je bil Ludwigov magični spektakel natisnjen, se je odvilo več desetletij eksperimentov, ki obsegajo virtualno resničnost. Vse od prvega naglavnega VR sistema v poznih 1960-ih do prvih komercialnih izdelkov pozno v letih 1980. Da sploh ne omenimo Hollywoodske interpretacije v filmu z leta 1992 The Lawnmower Man, ki je oblikovala splošno dojemanje virtualne realnosti ali VR za daljši  čas.

VR industrija je pretežno izdelovala  VR naprave za medicinske namene, simulacije letenja, oblikovanje avtomobilske industrije in zaradi vojaških usposabljanj od leta 1970 do 1990. V to kategorijo seveda spadajo tudi VR očala.

  • Neverjetno resnično

  • Izvrstna izkušnja

  • Več 1000 VR vsebin

  • 360° vsebine

  • Neverjetno zabavno

Doba virtualne realnosti

Trenutna doba virtualne realnosti se je začela leta 2010, ko je Ameriški najstnik Palmer Luckey ustvaril prvi prototip VR naglavnega sistema, ki se ja kasneje razvil v Oculus Rift. Dve leti kasneje je sprožil $250,000 vredno kampanjo na platformi Kickstarter, da bi izdelek lahko komercializiral in $2.4m kasneje je bilo ponovno vzbujeno tehnološko zanimanje za VR. Dve leti kasneje je podjetje vzljubil izvršni direktor Facebooka Marck Zuckberg, zato ga je kupil za $2bn.
Palmer Luckey izdelka Oculus VR je pomagal zagnati trenutni val navdušenja nad sistemi VR.

Od takrat se je pojavilo več konkurentov, kot so HTC Vive in Sony-jev PlayStation VR kot tudi sistemi, ki jih poganja pametni telefon, kot je Samsung Gear VR in Google Cardboard. Obenem številni razvijalci ustvarjajo VR igre in aplikacije, ustvarjalci filmov pa raziskujejo potencial za dokumentarne filme in animacije. Valu sta se prav tako pridružila YouTube in Facebook, ki zdaj omogočata 360-stopinjske posnetke.

Osnove

Najpomembnejši del kompleta virtualne resničnosti je strojna oprema, oziroma debela očala. VR očala, ki jih namestite na svoje oči. Dražje, višje kakovostne sisteme je potrebno povezati z računalnik, kar omogoča zagon aplikacij in iger, nekateri cenejši pa uporabljajo telefon, ki ga pritrdite na prednji del naprave. Vse sisteme je potrebno uporabljati v skladu z dobrimi slušalkami in drugimi neobveznimi dodatki, kot so ročni daljinci ali tekalne steze. Ti dodatki  so posebej ustvarjeni za izboljšano izkušnjo in občutek, kot da ste na drugem svetu. Ročni daljinci vaše poteze resničnega sveta pretvorijo v igro ali aplikacijo, ki jo uporabljate, lahko pa se uporabljajo tudi igralne miške. VR naprave imajo lastne trgovine z aplikacijami, kot so trgovine pametnih telefonov, kjer lahko prenesete igre in aplikacije. Do nekaterih trgovin lahko dostopate s samo napravo. Druge pa – kot je VR oddelek v spletni trgovini Steam – lahko pregledate na vašem računalniku.

Turizem

Ena izmed ključnih točk prodaje VR tehnologije je zmožnost, da vas postavi na mesta, ki jih drugače verjetno nikoli ne bi obiskali. Razlogi za to so različni. Je tam predrago, prenevarno, izven vaših meja dosega, imate težave z gibanjem ali, če preprosto ne marate letenja.

VR očala lahko že uporabite za plezanje na goro Everest. Za raziskovanje Grand Canyona, za vožnjo z gondolo po Benetkah ali pa si ogledate številne 360-stopinjske posnetke, ki so jih objavili drugi ljudje.

Če pogledamo še širše; Mars 2030 omogoča, da se z VR očali sprehodite po površini Marsa.

“Ljudje bi lahko rekli: »Virtualni obisk Francije nikoli ne bo enak kot, če bi mesto resnično obiskali sami. No, morda je to res, a dejstvo je, da mesto tako lahko občuti vsakdo.

.

Medicinska in terapevtska uporaba

Tehnologijo virtualne resničnosti prav tako preučuje zdravstvena industrija. Medical Realities je pogjete, ki uporablja VR, AR in igre, da svoje študente učijo s svojim programomVirtual Surgeon  .Ta pa omogoča, da operacije izkusijo s perspektive kirurga. Podjetje je za testiranje tehnologije v živo prenašalo operacijo. Osso VR je medtem razvil simulacijo operacije za učence, ki prav tako deluje v skladu s sistemom Oculus Rift in HTC Vive.

Odrasla zabava

Temu se ni bilo mogoče izogniti. Proizvajalci porno filmov so znani po tem, da hitro pričnejo z uporabo nove avdio/video tehnologije. Takšen trend se je nadaljeval tudi v VR. Na popularni spletni strani s filmi za odrasle PornHub se je celo pojavila posebna kategorija VR. Če ima virtualna resničnost potencial za prinašanje denarja smo lahko prepričani, da bo to najprej odkrila industrija za odrasle, četudi so rezultati »hladni, smešni ali popolnoma strašljivi« za nekatere gledalce.